[Wumenguan, 19] Zhaozhou vt. esimese kaasuse kommentaare. Nanquan Puyuan (748- 834; j.k. Nansen Fugan) oli Mazu Daoyi (709- 788; j.k. Baso Doitsu) õpilane. Zhaozhou õpetaja. Kaasus: Tavaline meel on Tee Tee on siin tähenduses "dharma", "dao" Kui püüad selle poole pöörata see tähendab, et eristad "mina" ja "Tee" tühi teadvus teadvus, mida ei saa kirjeldada vastanditega (nagu hea- halb jne.) (Hirata 1979: 81). Kuidas võid kinnitada "õige" või "vale"? vt. 18. luuletuse kommentaare Wumen: pudenes kui katusekivi ja sulas kui jää metafoor kahtluste selgimise kohta (vt. B 1981: 157) Kuigi Zhaozhou kirgastus, peab ta süvenema veel kolmkümmend aastat ja saavutab selle alles siis kirgastumise saavutamine ei tähenda, et enam poleks vaja chani praktiseerida. |
|